Mitsubishi Motors Outlander PHEV

Technologia PHEV

Technologia PHEV

OUTLANDER PHEV

łączy najlepsze cechy pozostałych modeli MitSubishi

Outlander PHEV to pionierski model pełny najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Ten cichy i ekologiczny samochód wykorzystuje innowacyjne rozwiązania z elektrycznego i-MiEV, sprawdzony napęd 4x4 znany z modeli Lancer Evolution oraz przestrzeń i funkcjonalność z Pajero. Outlander PHEV łączy w sobie ich najlepsze cechy - bezpieczeństwo i funkcjonalność SUV-a z ekologicznością napędu elektrycznego, dzięki któremu wszyscy kierowcy docenią niesamowitą dynamikę, jaką zapewnia układ Twin Motor 4WD.

Nowy Outlander PHEV nie jest zmodyfikowowaną wersją istniejącej odmiany benzynowej ani studyjnym pojazdem koncepcyjnym z napędem hybrydowo-elektrycznym typu plug-in. To pełnowartościowa odmiana modelu, która - podobnie jak wersja benzynowa i wysokoprężna - została opracowana od podstaw z myślą o zastosowanym w niej układzie napędowym. Wraz z Mitsubishi Outander PHEV pojawia się kolejna odmiana - model typu plug-in z szeregowym/równoległym napędem hybrydowym o dwóch silnikach elektrycznych (przód: silnik spalinowy + silnik elektryczny + systemy doładowujące akumulatory, tył: silnik elektryczny) o konstrukcji zbliżonej bardziej do architektury pojazdów elektrycznych niż spalinowych oraz funkcjonalności i wygodzie dorównującej pojazdom klasy SUV PREMIUM.

Ponad 40 lat prac i doświadczeń. 500 000 km jazd testowych na drogach całego świata. Od roku 1966 inżynierowie Mitsubishi Motors prowadzą prace nad pojazdem z silnikiem elektrycznym. Niezliczone pomysły i kolejne projekty były cały czas udoskonalane. Efektem tych poszukiwań jest pionierski MITSUBISHI OUTLANDER PHEV * - pierwszy na świecie elektryczny SUV z napędem na cztery koła, wspomagany silnikiem benzynowym z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatrów.

Tak rewolucyjna technologia zapewnia większy zasięg jazdy wyłącznie przy napędzie elektrycznym, a silniki elektryczne są głównym źródłem siły napędowej z dodatkową możliwością zewnętrznego ładowania akumulatrów.

* - PHEV - Plug-in Hybrid Electric Vehicle - samochód elektryczny wspomagany silnikiem benzynowym z możliwością ładowania akumulatora z sieci elektrycznej.

Silnik spalinowy
o pojemności 2 l

Silnik o wielkiej mocy i wydajności minimalizuje emisję dwutlenku węgla.

Elektroniczne układy rozdziału
mocy: przedni PDU i tylny RMCU

Te inteligentne jednostki sterujące przyczyniają się do zwiększonej efektywności zużywania energii i optymalnej kontroli z natychmiastowym maksymalnym momentem obrotowym, który przewyższa silniki spalinowe o pojemności 3 l.

Twin Motor 4WD i S-AWC

Oddzielnie rozmieszczone silniki elektryczne na osiach przedniej i tylnej zapewniają niezwykłą czułość napędu na cztery koła, podczas gdy zintegrowany moduł systemu kontroli dynamiki pojazdu S-AWC oferuje doskonałą stabilność podczas jazdy i intuicyjne prowadzenie.

Zespół akumulatorów

Bateria została umieszczona pod podłogą, by powiększyć przestrzeń wnętrza oraz obniżyć środek ciężkości, co zapewnia większe bezpieczeństwo i sterowność pojazdu.

Ekonomiczny układ z trzema trybami jazdy

Układ napędowy nowego Outlandera PHEV jest przyjazny dla środowiska i pozwala na znaczne ograniczenie zużycia paliwa, gwarantując jednocześnie duży zasięg w czasie wypraw poza miasto. Układ napędowy składa się z silnika benzynowego i silników elektrycznych.
Z myślą o komforcie podróżowania oraz maksymalnej wydajności wybór optymalnego trybu jazdy jest dokonywany automatycznie - w zależności od warunków drogowych oraz poziomu naładowania akumulatora. W Outlanderze PHEV, w trybie szeregowym działa
silnik elektryczny i spalinowy. Dzięki temu na 1 litrze benzyny może pokonać do 58 kilometrów (1,7 l na 100 km), a w trybie równoległym 1 litr benzyny pozwala na przejechanie nawet 18 kilometerów.
Tryb Elektryczny

Tryb Elektryczny Tryb Elektryczny Spalanie

W trybie elektrycznym pojazd napędzają silniki elektryczne przy przedniej i tylnej osi. Wykorzystywana jest wówczas jedynie energia elektryczna zmagazynowana w zespole akumulatorów, a kierowca może się cieszyć z cichej, komfortowej i niezwykle oszczędnej jazdy, podczas której pojazd nie zużywa benzyny.

* W pewnych sytuacjach silnik benzynowy może uruchomić się również trybie elektrycznym.

Tryb Szeregowy Tryb Szeregowy Spalanie

W tym trybie silnik benzynowy pełni funkcję generatora, dostarczając energię elektryczną niezbędną do pracy jednostek elektrycznych. Układ napędowy przechodzi w tryb szeregowy, gdy ilość energii zmagazynowaj w akumulatorach spada poniżej ustalonego minimum lub gdy wzrasta zapotrzebowanie na moc, np. podczas manewru wyprzedzania lub podjazdu pod wzniesienie.
Tryb Szeregowy
Tryb Równoległy

Tryb Równoległy Tryb Równoległy Spalanie

Układ napędowy zostaje przełączony na ten tryb podczas jazdy z dużą prędkością np. na autostradach czy drogach szybkiego ruchu. W tym trybie wydajny silnik benzynowy zapewnia większą część mocy, a moc z motorów elektrycznych jest dostępna na żądanie, gdy z prędkościami powyżej 120 km/h wzrasta zapotrzebowanie na moc, np. podczas wyprzedzania lub podjazdu pod wzniesienie.

Tryb EV priority

Uruchomienie trybu EV priority mode powoduje, że silnik spalinowy będzie uruchamiał się tylko wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne. Do modelu MY16 włącznie głębokie wciśnięcie pedału gazu powodowało przejście w tryb szeregowy lub równoległy, nawet jeśli prędkość pojazdu wynosiła poniżej 120 km/h. Jeśli tryb EV priority mode jest aktywny przy prędkościach poniżej 120 km/h silnik spalinowy uruchomi się dopiero, gdy pedał gazu wciśnięty jest mniej więcej w 3/4 oraz w następujacych sytuacjach:
  • niski poziom naładowania baterii trakcyjnej;
  • uruchomione podgrzewanie szyby przedniej i tylnej;
  • Tempomat lub Aktywny tempomat są uruchomione i "zażądają" zwiększonego zapotrzebowania na moc (np. w związku z podjazdem pod wzniesienie).
Tryb Szeregowy